czwartek, 31 grudnia 2015

Moje podsumowanie


Ostatni dzień roku skłania do przemyśleń, podsumowań, zadania sobie kilku pytań.

Tak, dziś chcę spojrzeć na całe ostatnie dwanaście miesięcy, spojrzeć z wdzięcznością na to co one przyniosły, co mnie spotkało. Na wydarzenia, sytuacje, na ludzi i … na lekcje, 
w które ten rok był bogaty.

I chcę również podzielić się z Tobą moimi 
osobistymi pytami na dziś, 
może któreś z nich będzie ważne również dla Ciebie.

- Z czego jestem najbardziej dumna?

- W jakim obszarze życia rozwijam się najbardziej?

- W jakim obszarze życia nie rozwijam się?

- Co lub gdzie powinnam odpuścić?

- Czy jestem zadowolona z mojej pracy?

- Jak wygląda moja sytuacja finansowa?

- Czy umiem wygospodarować czas wolny, taki tylko dla mnie i jak go spędzam?

- Jak dbam o swoje ciało, umysł i duszę?

- Czy jestem otwarta na zmianę?

- Co mnie inspiruje?

- Czy jestem pewna swoich decyzji, poczynań, czy może wątpię w ich słuszność?

- Czy mam energię aby robić to co naprawdę lubię?

- Czy jestem wdzięczna każdego dnia za to co posiadam?

- Czy byłam uczciwa/ sprawiedliwa w każdej sytuacji i dla każdego?

- Czy jest jeszcze ktoś komu muszę wybaczyć? A może sobie?

- Jakich niedobrych nawyków chciałabym się pozbyć?

- Jakie nowe, dobre nawyki chwiałabym rozwijać?

Dziś odpowiem sobie szczerze na każde z nich. Bez kolorowania, bez zaciemniania, sama sobie najszczerzej jak potrafię. I odpowiem na jeszcze jedno, gdyby ktoś miał mi zabrać pamięć o całym roku i mógł pozostawić tylko jedno wspomnienie, które by to było?

A na Nowy Rok życzę Tobie wielu marzeń i tego aby mogły się one realizować bez przeszkód, i abyś zawsze znalazł(a) siłę aby móc je pielęgnować. I spełnienia w każdej części i najmniejszym nawet skrawku Twojego Życia J





55 komentarzy:

  1. Wszystkiego dobrego i najlepszego w Nowym Roku !
    Ja nie podsumowuję swojego, za dużo nerwów, nie chce mi się...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana!
      A ja zupełnie inaczej niż w latach ubiegłych i chcę i mam ochotę na podsumowania, po prostu tego potrzebuję :)

      Serdeczności dla Ciebie i jak najmniej nerwów a jak najwięcej radosci w życiu z okazji Nowego Roku :)

      Usuń
  2. Szczęśliwego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i serdecznosci dla Ciebie :)

      Usuń
  3. dziękuję Loono, i wzajemnie :) samego dobrego na Nowy Rok

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)

      Tylko Dobra w Nowym Roku!

      Usuń
  4. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku samych radosnych i słonecznych dni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i dla Ciebie Kochana również wszytkiego Dobrego :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) I dla Ciebie samych dobrych dni :)

      Usuń
  6. Bardzo dziękuję za życzenia i Tobie życzę podobnie, abyś się rozwijała w najlepszym dla siebie kierunku i zawsze dostrzegała te ładniejszą stronę życia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję sredecznie za piękne życzenia :)
      Wzajemnie :)

      Usuń
  7. trudne pytania..

    Niech NowyRok dobrym będzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudne... odpowiedziałam szczerze, aż zabolało przy kilku...

      Serdecznosci :)

      Usuń
  8. Dziękuję za życzenia.
    Wszystkiego co dobre w Nowym Roku, niech będzie pomyślny.
    Pytania? W moim wieku już się ich nie zadaje, tylko dziękuje za to co ma i robi wszystko żeby nie skapcanieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, myślę, że skapcieć mozna bez względu na wiek :)
      Czytając Twojego bloga mam wrażenie, że pisze go młoda duchem kobieta, więc jesteś przykładem jak pięknie można żyć :)

      Usuń
  9. Mnie nowy rok nie zmusza do zadawania pytań i podsumowań, przyjmuję wszystko z pokorą i ciągle się uczę nowości. Zapewne to kwestia wieku, a Twoje pytania są bardzo mądre i ważne.
    Życzę Ci wszystkiego, co najlepsze.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nawet nie z pokorą, tylko ze wzruszeniem ramionami: było, jak było, na pewne rzeczy wpływu nie mamy i nie ma co walić głową w mur :-)

      Wszystkiego najlepszego w Nowym roku dla wszystkich!!!

      Usuń
    2. Pokory musiałam się również nauczyć.... na szczęście dla mnie już kilka lat temu.
      Uczę się ciągle życia, zaskakuje mnie cały czas, a teraz, w tym roku przyszedł czas na podsumowanie, zadanie sobie pytań, czy ten kierunek krórym idę jest mój?... Nie jest to również "walenie głową w mur" - to raczej wymuszona wewnętrznie refleksja.
      Gdzieś głęboko czuję, że przychodzi nastepna zmiana w moim życiu i stąd te pytania.

      I zawszę mogę się nimi tu podzilić - i to jest cudne :)

      Usuń
  10. Niech nowy rok przyniesie wam wszystko, co najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujęmy serdecznie! I dl aCiebie samych jasnych i radosnych dni :)

      Usuń
  11. ważne pytania. niełatwe odpowiedzi.
    ale na ostatnie sobie nie odpowiem. bo choć nie brakuje w moim życiu zdarzeń, co do których wolałabym, żeby się nie wydarzyły, to pamięć o nich daje mi ciągłość siebie samej, mojego życia. one też mnie, nas ukształtowały, nauczyły, rozwinęły. same w sobie nie najlepsze zapoczątkowały coś dobrego. na szczęście, nie doświadczyłam ekstremalnego zła, nie spadł na mnie ciężar nie do uniesienia. wtedy może zapomnienie byłoby jedynym sposobem na życie dalej.
    dobrego roku, kochani!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, ostatnie jest najtrudniejsze... ale wychodzę z założenia, że wszystko co przeżyłam ukształtowało mój charakter, moją osobowość, więc oddałabym w niepamięć te wspomnienia, które trudno do miłych zaliczyć. Zostawiłabym sobie jedno ... które zozgrzewa moje serce :)

      Serdecznosci dla Ciebie, dosiego Roku!!! :)

      Usuń
  12. Dziękuję za piękne życzenia i odwzajemniam się równie pięknie :) Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i przesyłam moc serdeczności na ten Nowy Rok :)

      Usuń
  13. Staram się możliwie częto stawiać i odpowiadać sobie na te pytania! To dla mnie bardzo ważne! Porządkują i przypominają mi co jest najważniejsze :)

    Pięknego 2016 roku!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, chciałabym odpowiadać na nie na bieżąco, może uda mi sie niedługo :)

      Cudnego i dobrego Nowego Roku 2016 :)

      Usuń
  14. Dziękuję, Loono! Niech Wam się darzy pod dobrym domowym dachem <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy serdecznie :)
      Jestem pewna, że będzie sie darzyć :)

      Wszystkiego dobrego, radosnego i wymarzonego na Nowy Rok 2016!

      Usuń
  15. Wszystkiego dobrego Loono ...pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dla Ciebie Kochana pozytywnie zakręcona Kobieto :)

      Usuń
  16. Mam nadzieję, że odpowiedzi na Twoje pytania będą dla Ciebie satysfakcjonujące :)
    No szczęśliwego nowego roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedziałam sobie, zupełnie szczerze i ... niektóre odpowiedzi są inne niż chiałabym aby były... cóż, dobry materiał do pracy :)

      Serdeczności i wszytkiego dobrego w Nowym Roku 2016! :)

      Usuń
  17. Ja takiego podsumowania nie robię,ale pytania bardzo ciekawe. Mam nadzieję, że będziesz zadowolona z odpowiedzi :)
    Wszystkiego najlepszego w 2016roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, czy mogę powiedzieć, że wszytkie odpowiedzi mnie zadawalają, nie to było ich celem, ważna jest tu szczerośc ze sobą :)

      Dziękuję za życzenia i owzajemniam, Wszytkiego Najlepszego w Nowym Roku 2016 :)

      Usuń
  18. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku! Żebyś za rok 31.12.2016 mogła powiedzieć - mija kolejny, wspaniały rok :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Twoje ciepłe słowa :)

      Usuń
  19. Ciekawe pytania - warto się nad nimi pochylić i pomyśleć. Ja chyba też się nad nimi zastanowię .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moje pytania mogą stać się również Twoimi :)

      Usuń
  20. Samych chwil i przeżyć w 2016 roku z których będziesz zadowolona, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Samych chwil i przeżyć w 2016 roku z których będziesz zadowolona, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję raz jeszcze :) :)

      Usuń
  22. dziękuję;D
    I też życzę samego dobra i spełnienia marzeń;D

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie robię podsumowań. Ani na blogu, ani w życiu. To nie ma sensu. Warto za to wziąć się za samorealizację w przyszłości. No i nie za snucie postanowień, tylko wplatanie planów w życie od razu. Nadawanie im łatki 'postanowienia' nie sprawi, że staną się rzeczywistością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potrzebuję jednak podsumowań, to pozwala mi się odnaleść na mojej ścieżce. To tak jakbym sprawdzała czy ta droga którą idę jest moja. Myślę, że każdy z nas jest inny, może być też inny w przyszłości i stosuje swoje metody aby "się odnależć".
      Co do postanowień to usłyszałam niedawno, że nie warto ich mieć dużo, wystrczy jedno, dwa, i ... do roboty aby nie pozostały tylko postanowieniami - i to mi się podoba :)

      Usuń
  24. nie tworzę takich podsumowań, nie mam takiej potrzeby, w ostatni dzień roku przeważnie świętuję, spędzam przyjemnie czas /no, chyba, że wypadnie coś "nieświątecznego" do zrobienia, bo i tak czasem bywa/...
    nie odmawiam jednak wartości takim ankietowym metodom porządkowania umysłu, ale pod jednym warunkiem, że każdej odpowiedzi na takie pytanie towarzyszy kolejne "czy coś chcę z tym robić, a jeśli tak, to co?"... bez tego taka ankieta to prostu kolejna zabawa w "psychotest", jakich wiele w pisemkach ilustrowanych służących do zabijania czasu /np. w podróży/, a takie zabawy po prostu mnie nudzą...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ankietuję się dla wątpliwej przyjemności :)
      Potrzebuję tym razem solidnego podsumowania i uczciwej odpowiedzi. Czy to jest to co chcę, zamierzam, cieszy mnie... ? A jeśli odpowiedź brzmi "nie" to jasny sygnał dla mnie, że jeśli coś z tym nie zrobię ... to nie będę zadowolona, szczęsliwa, to nie będzie moje życie. Wiesz, chyba już zbyt dużo czasu zmarnowałam aby teraz oszukiwać się.
      Serdecznosci :)

      Usuń
  25. Nie lubię takich "rachunków sumienia", bo lepiej patrzeć do przodu niż rozpamiętywać co było, ale jednak w tym roku pokusiłam się o niewielkie podsumowanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja po raz pierwszy w życiu zrobiłam solidny rachunek sumienia, potrzebowałam tego, bardzo. Mam świadomość, że decyzję jakie obecnie podejmuję nie są łatwe, mogą przynieść mi inne, nie znane jeszcze sytuacje ale chcę tego. Chcę i potrzebuję zmiany, stąd też taki zestaw pytań zrodził się w mojej głowie. Zahacza o przeszłość lecz dotyczy przyszłości.

      Usuń
  26. Dziękuję :) Również życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawienie komentarza, każdy jest dla mnie cenną informacją.